TrustServers Knowledge Base

Tip: Πληκτρολογήστε για άμεσα αποτελέσματα αναζήτησης.

Περιεχόμενα Άρθρου

Μπλοκάρισμένη IP για λόγους ασφαλείας

Στους servers μας λειτουργούν πολλαπλά μέτρα ασφαλείας που μπορεί να προκαλέσουν το μπλοκάρισμα μίας IP διεύθυνσης, όταν εντοπίζεται ύποπτη κίνηση ή επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες προσπάθειες σύνδεσης.

Τι μπορεί να προκαλέσει μπλοκάρισμα μίας IP;

Η συμπεριφορά μιας IP μπορεί να προκαλέσει το μπλοκάρισμά της. Μερικά τυπικά παραδείγματα που μπορεί να οδηγήσουν σε μπλοκάρισμα είναι:

  • Αποτυχημένες απόπειρες σύνδεσης στο email σας (incoming ή outgoing), είτε λόγω λάθους username είτε λόγω λάθους password, είτε λόγω άλλων λάθος ρυθμίσεων
  • Αποτυχημένες απόπειρες σύνδεσης στο FTP σας
  • Αποτυχημένες απόπειρες σύνδεσης στο SSH (για όσους λογαριασμούς έχουν πρόσβαση SSH).

Πως θα καταλάβετε ότι έχει μπλοκαριστεί η IP σας;

Αν έχει μπλοκαριστεί η IP σας:

  • Το website σας δεν θα φορτώνει στον browser μόνο από την συγκεκριμένη σύνδεση/συσκευή.
  • Δεν θα μπορείτε να λάβετε και να στείλετε email, αν χρησιμοποιείτε τον server μας για email.

Επίσης, στην περίπτωση αυτή μπορεί στον browser σας να εμφανιστεί το παρακάτω:

Μπλοκαρισμένη IP - ελληνικό μήνυμα
Εικόνα: Μήνυμα από τον server ότι η IP έχει μπλοκαριστεί (στα ελληνικά)

Πως να το επιβεβαιώσετε;

Για να βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για μπλοκάρισμα της IP σας και όχι δυσλειτουργία του server μπορείτε να:

  • Δοκιμάστε να επισκεφθείτε το site σας από άλλη σύνδεση (π.χ. από το κινητό σας με χρήση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας, όχι WiFi).
  • Χρησιμοποιήστε κάποιο εργαλείο όπως το https://downforeveryoneorjustme.com/, όπου βάζοντας τη διεύθυνση του website σας, θα σας γράψει ότι λειτουργεί κανονικά, και είναι προσβάσιμο από άλλους χρήστες.

Πόσο διαρκεί ένα μπλοκάρισμα;

Η χρονική διάρκεια του μπλοκαρίσματος διαφέρει ανάλογα με το τί το προκάλεσε, και στη γενική περίπτωση το μπλοκάρισμα μπορεί να είναι:

  • Προσωρινό, με διάρκεια από 1 έως 12 ώρες.
  • Μόνιμο.

Τι να κάνετε αν έχει μπλοκαριστεί η IP σας κατά λάθος;

  • Αν έχετε δυναμική IP, τότε συνήθως αρκεί:
    • να κλείσετε τον router σας για 10-15 δευτερόλεπτα, και
    • να τον ανοίξετε ξανά, ώστε να πάρετε μια νέα IP, η οποία δε θα είναι μπλοκαρισμένη.
  • Αν έχετε στατική IP, τότε:
    • μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στέλνοντας ένα σχετικό αίτημα υποστήριξης στο Helpdeskμας, στο οποίο πρέπει να μας γράψετε και τη στατική IP σας.
    • Μπορείτε να δείτε την IP που χρησιμοποιείτε από τη συσκεύη σας με μια επίσκεψη εδώ: https://www.trustservers.gr/whatismyip.php
  • Αν το μπλοκάρισμα αφορά την σύνδεση μέσω κινητού ή tablet (3G, 4G, 5G), τότε:
    • μπορείτε να δοκιμάσετε να ενεργοποιήσετε για 10-20 δευτερόλεπτα το “Airplane mode”, και
    • να το απενεργοποιήσετε, ώστε το να βρει ξανά δίκτυο και να πάρετε νέα IP.

Τι άλλο μπορεί να προκαλέσει μπλοκάρισμα μίας IP;

Εκτός από τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν πιο πάνω, υπάρχουν αρκετοί ακόμη λόγοι που μπορεί να μπλοκαριστεί μια διεύθυνση IP. Ενδεικτικά ο server μπορεί να μπλοκάρει IP που:

  • έχουν μπει σε “μαύρες λίστες” για λόγους κατάχρησης (πχ. αποστολή μαζικών spam email),
  • έχουν προσπαθήσει να κάνουν port scan προς τον server,
  • έχουν εμφανίσει πάρα πολλές συνδέσεις σε μη αναμενόμενες πόρτες μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα,
  • έχουν κάνει επανειλημμένες αιτήσεις σε κλειστές πόρτες του server,
  • έχουν κάνει γενικά προσπάθειες επίθεσης προς τον server κ.α.
Ήταν χρήσιμο το άρθρο?
Παρακαλούμε μοιραστείτε τη γνώμη σας
Πώς μπορεί να βελτιωθεί το άρθρο;
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.